Att marknadsföra renoveringstjänster i sökmotorer

kökSöker du på ”Köksrenoverings Danderyd” får du upp betalda annonser i de flesta sökmotorer. Samma sker om du söker på till exempel ”badrumsrenovering Göteborg” eller ”fasadrenovering Stockholm”.

Inte sällan är det stora affärer för en hantverkare att få jobbet att göra en köksrenovering till exempel. Många gånger är det ett arbete som kan hålla företagaren sysselsatt under en, i sammanhanget, ganska lång tid. Dessa affärer är givetvis eftersträvansvärda, och allt fler aktörer i branschen satsar på att marknadsföra sig på vissa specifika sökord. Inte bara genom betalda annonser, utan även genom att ranka organiskt. Det sistnämnda är ofta svårt att uppnå, men har man väl rankat bra på ett attraktivt sökord, kan man få kunder utan stora löpande kostnader.

Konverterande beskrivningar

När vi gör en sökning på köksrenovering Danderyd, får vi upp ett antal betalda annonser. Vilken position respektive företag hamna på beror på en rad olika faktorer. En av dessa faktorer är klickfrekvens. En hög klickfrekvens innebär att en stor del av dem som ser din annons och så klickar på den. När många klickar på din annons sänder det signaler om att den är kvalitativ, och att den erbjuder något som sökarna vill ha.

Givetvis är det alltså av intresse att ha så goda beskrivningar som möjligt. Ett företag som lägger ned mycket energi på sina betalda annonser, kan löpande utvärdera och testa sina annonser ur just det perspektivet. Vanligt är att man skapar flera annonser och för att se vilken det går bäst för.

Den träff som är på plats nummer ett skriver timpriset redan i metatitle, direkt efter sökordet ”köksrenovering Danderyd”. Det här något som många marknadsförare tycker är en bra idé att göra. Samtidigt ser vi att de är de enda som har gjort just det.

Att använda de verktyg som finns

Det första företagets annons verkar, vid första anblick, vara betydligt mer optimerad än de övriga. Ett tecken på det är att de tycks ha lagt ned energi på metabeskrivning och metatitle, som nämnt ovan. Men det finns även fler saker att notera.

Ett exempel på det är att deras telefonnummer syns direkt till höger om webbplatsen. När det gäller hantverk och tjänster överlag föredrar många kunder att ringa på en gång. I vissa fall kan det leda till att kunden inte ens klickar på annonsen, vilket å andra sidan är ett förlorat klick, men som också kan spara pengar.

Köksrenoveringdanderyd.nu/ är en pålitlig hantverkare med de kompetenser som krävs för en lyckad köksrenovering. Rekommenderas varmt. 

2 feb 2019